Wiem, ale zobaczymy teraz, nowelizacja UCCPG wprowadziła kompetencje dla Rady Gminy określenia w Regulaminie dodatkowych wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości. Ten zapis doszedł w trakcie dyskusji w komisjach, nie ma nawet szczegółowego uzasadnienia, czy możliwości sprawdzenia w stenogramie, jedynie podczas dyskusji (nagranie) wnioskodawcy wnosili o właśnie takie dodatkowe kompetencje, aby w Regulaminach można było określać inne uciążliwe dla gmin sprawy związane z utrzymaniem czystości i porządku, których obecnie są trudne do realizacji. Co zrobi wojewoda, trudno przewidzieć, brak wykładni, komentarzy, o jakie dodatkowe elementy w tym zakresie można poszerzyć Regulamin. U mnie chyba jednak nie wprowadzimy przykaszania pustych działek, radni są podzieleni.
A więc tak Piotrze, Wojewoda nie zakwestionował tych moich zapisów. Owszem, wszczął postepowanie nadzorcze, ale w innej kwestii – nieprecyzyjnie określiliśmy kwestie limitowania odbioru odpadów zielonych, generalnie chodzi o grę słów. Jutro nowelizujemy.
Rozumiem, że to KRKSMiG wypełni załącznik : UWAGI W RAMACH UZGODNIEŃ Z KOMISJĄ WSPÓLNĄ RZĄDU I SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO. Zgadzam się z innymi, że należy wydłużyć okres wysłania na szkolenie do 3 miesięcy. Co do proponowanych zmian w UCCPG, zwracam uwagę, że jest szybsza droga. Zgodnie z nowelizacją ustawy obecnie Rada Gminy może zawrzeć w regulaminie dodatkowe wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości. U mnie właśnie powstaje nowy Regulamin.
Dodałem coś takiego:
§ 9. 1. Właściciele niezabudowanych działek położnych w bezpośredniej bliskości nieruchomości zabudowanych zobowiązani są do minimum raz w roku przycinania rosnących suchych traw, chwastów, krzewów itp. celem ograniczenia rozsiewania się chwastów oraz zmniejszenia zagrożenia pożarowego.
2. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do gromadzenia odpadów innych niż komunalne w workach, pojemnikach, kontenerach w sposób uniemożliwiający ich rozprzestrzenianie się na tereny sąsiednie oraz przekazywać je do uprawnionego podmiotu.
3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest na bieżąco usuwać wszelkie odpady znajdujące się na tej nieruchomości poprzez ich przekazanie do uprawnionego podmiotu.
4. Na terenie budowy obowiązki ujęte w ust.2 i 3 realizuje wykonawca robót budowlanych.
Prosiłbym o uwagi, mam jeszcze kilka dni na uzupełnienie, dodanie czegoś.
Też na to zwróciłem uwagę, może wystarczy korekta “niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu np. 3 miesięcy”.
Miesiąc to faktycznie nie zawsze wystarczy, ale w ciągu trzech da się.
Trzymanie sztuki miesiącami na etacie strażnika bez szkolenia podstawowego, czyli bez możliwości robienia czegokolwiek przez dłuższy czas jest bez sensu.
Nie zgadzam się z niektórymi zapisami.
Na przykład obowiązek kierowania na przeszkolenie podstawowe w ciągu 30 dni od daty zatrudnienia. Co w sytuacji gdy ośrodki szkolenia w tym czasie nie będą organizowały takich szkoleń? Co jeśli osoby są zatrudniane w rożnych terminach i zwlekam z wysłaniem jednego by móc wysłać jednocześnie kilku nowych? Uważam, że rok jest terminem optymalnym.
To jest tylko przykład.
Jeszcze dopowiem , że pomysł odznaczenia wyszedł od łódzkiej prefektury i został przekazany do tamtejszego Regionu Solidarności i z poparciem poszedł do ministerstwa. Z tym , że sprawy dobrze nie znam i mogłem pomylić szczegóły…
W większości są to zmiany porządkujące, które powinny być dawno wprowadzone, gdyż nie nadążały za zmieniającymi się przepisami ( np. użycie i wykorzystanie ŚPB). Ważne jest także uregulowanie sprawy adresata zażalenia na odmowę skierowania wniosku o ukaranie.
Nad zmianą rozporządzenia mundurowego pracowaliśmy jakiś czas temu ale sprawa się rozbiła o ustalenie wspólnego stanowiska. Brakuje części dotyczącej legitymacji służbowej, czas najwyższy, żeby zastąpić obecną, którą średnio ogarnięty grafik amator jest w stanie wykonać bez problemu profesjonalnym, zabezpieczonym przed podrobieniem dokumentem.
Co do proponowanych zmian w PRD to krok w dobrą stronę proponowany przez KRKSMiG już wielokrotnie.
KOLEŻANKI I KOLEDZY !!!!
POWYŻEJ MAMY POKŁOSIE SPOTKANIA ZESPOŁU DS BEZPIECZEŃSTWA I ADMINISTRACJI PRZY KOMISJI WSPÓLNEJ RZĄDU I SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W DNIU 7.10.21 . TAM WRÓCONO WSTĘPNIE DO ZARZUCONYCH PRAC , KTÓRE ZAINICJOWAŁ WICE MINISTER ZIELIŃSKI A POTEM GDZIEŚ REZULTAT TYCH PRAC UTKNĄŁ . PRZYPOMNĘ , ŻE WTEDY Z NASZYCH PROPOZYCJI ZREDAGOWANYCH NA PONAD 100 STRONACH MASZYNOPISU ZOSTAŁA GARSTKA ZAAKCEPTOWANA PRZEZ MSWiA… A I TAK DLUGO PRZYSZŁO CZEKAĆ NA WZNOWIENIE . MINN NA DWA MOJE MONITY NIE BYŁO ODZEWU… TERAZ MAMY POWYŻEJ PAKIET ZAPROPONOWANY PRZEZ MSWIA . BEZ SPRAW NAJWAZNEJSZYCH – ZAGADNIEŃ EMERYTALNYCH . I BARDZO KRÓTKI CZAS NA ODNIESIENIE SIĘ – DO 18.10.21 . MAM WIELKĄ NADZIEJĘ I MUSZĘ , JAK ZWYKLE BYĆ OPTYMISTĄ , NA DALSZY ROZWÓJ PRAC , UZGODNIEŃ ETC.
10 komentarzy. Leave new
To nie takie proste, u nas nadzór wojewody takie przepisy z naszej uchwały wyrzucił, jako wykraczające poza delegację UOUCIPG.
Wiem, ale zobaczymy teraz, nowelizacja UCCPG wprowadziła kompetencje dla Rady Gminy określenia w Regulaminie dodatkowych wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości. Ten zapis doszedł w trakcie dyskusji w komisjach, nie ma nawet szczegółowego uzasadnienia, czy możliwości sprawdzenia w stenogramie, jedynie podczas dyskusji (nagranie) wnioskodawcy wnosili o właśnie takie dodatkowe kompetencje, aby w Regulaminach można było określać inne uciążliwe dla gmin sprawy związane z utrzymaniem czystości i porządku, których obecnie są trudne do realizacji. Co zrobi wojewoda, trudno przewidzieć, brak wykładni, komentarzy, o jakie dodatkowe elementy w tym zakresie można poszerzyć Regulamin. U mnie chyba jednak nie wprowadzimy przykaszania pustych działek, radni są podzieleni.
A więc tak Piotrze, Wojewoda nie zakwestionował tych moich zapisów. Owszem, wszczął postepowanie nadzorcze, ale w innej kwestii – nieprecyzyjnie określiliśmy kwestie limitowania odbioru odpadów zielonych, generalnie chodzi o grę słów. Jutro nowelizujemy.
Rozumiem, że to KRKSMiG wypełni załącznik : UWAGI W RAMACH UZGODNIEŃ Z KOMISJĄ WSPÓLNĄ RZĄDU I SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO. Zgadzam się z innymi, że należy wydłużyć okres wysłania na szkolenie do 3 miesięcy. Co do proponowanych zmian w UCCPG, zwracam uwagę, że jest szybsza droga. Zgodnie z nowelizacją ustawy obecnie Rada Gminy może zawrzeć w regulaminie dodatkowe wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości. U mnie właśnie powstaje nowy Regulamin.
Dodałem coś takiego:
§ 9. 1. Właściciele niezabudowanych działek położnych w bezpośredniej bliskości nieruchomości zabudowanych zobowiązani są do minimum raz w roku przycinania rosnących suchych traw, chwastów, krzewów itp. celem ograniczenia rozsiewania się chwastów oraz zmniejszenia zagrożenia pożarowego.
2. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do gromadzenia odpadów innych niż komunalne w workach, pojemnikach, kontenerach w sposób uniemożliwiający ich rozprzestrzenianie się na tereny sąsiednie oraz przekazywać je do uprawnionego podmiotu.
3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest na bieżąco usuwać wszelkie odpady znajdujące się na tej nieruchomości poprzez ich przekazanie do uprawnionego podmiotu.
4. Na terenie budowy obowiązki ujęte w ust.2 i 3 realizuje wykonawca robót budowlanych.
Prosiłbym o uwagi, mam jeszcze kilka dni na uzupełnienie, dodanie czegoś.
Też na to zwróciłem uwagę, może wystarczy korekta “niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu np. 3 miesięcy”.
Miesiąc to faktycznie nie zawsze wystarczy, ale w ciągu trzech da się.
Trzymanie sztuki miesiącami na etacie strażnika bez szkolenia podstawowego, czyli bez możliwości robienia czegokolwiek przez dłuższy czas jest bez sensu.
Nie zgadzam się z niektórymi zapisami.
Na przykład obowiązek kierowania na przeszkolenie podstawowe w ciągu 30 dni od daty zatrudnienia. Co w sytuacji gdy ośrodki szkolenia w tym czasie nie będą organizowały takich szkoleń? Co jeśli osoby są zatrudniane w rożnych terminach i zwlekam z wysłaniem jednego by móc wysłać jednocześnie kilku nowych? Uważam, że rok jest terminem optymalnym.
To jest tylko przykład.
Jeszcze dopowiem , że pomysł odznaczenia wyszedł od łódzkiej prefektury i został przekazany do tamtejszego Regionu Solidarności i z poparciem poszedł do ministerstwa. Z tym , że sprawy dobrze nie znam i mogłem pomylić szczegóły…
Należy być optymistą , ale jak wiemy w przeszłości to nie było za różowo. Zobaczymy teraz. Pozdrawiam
W większości są to zmiany porządkujące, które powinny być dawno wprowadzone, gdyż nie nadążały za zmieniającymi się przepisami ( np. użycie i wykorzystanie ŚPB). Ważne jest także uregulowanie sprawy adresata zażalenia na odmowę skierowania wniosku o ukaranie.
Nad zmianą rozporządzenia mundurowego pracowaliśmy jakiś czas temu ale sprawa się rozbiła o ustalenie wspólnego stanowiska. Brakuje części dotyczącej legitymacji służbowej, czas najwyższy, żeby zastąpić obecną, którą średnio ogarnięty grafik amator jest w stanie wykonać bez problemu profesjonalnym, zabezpieczonym przed podrobieniem dokumentem.
Co do proponowanych zmian w PRD to krok w dobrą stronę proponowany przez KRKSMiG już wielokrotnie.
KOLEŻANKI I KOLEDZY !!!!
POWYŻEJ MAMY POKŁOSIE SPOTKANIA ZESPOŁU DS BEZPIECZEŃSTWA I ADMINISTRACJI PRZY KOMISJI WSPÓLNEJ RZĄDU I SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W DNIU 7.10.21 . TAM WRÓCONO WSTĘPNIE DO ZARZUCONYCH PRAC , KTÓRE ZAINICJOWAŁ WICE MINISTER ZIELIŃSKI A POTEM GDZIEŚ REZULTAT TYCH PRAC UTKNĄŁ . PRZYPOMNĘ , ŻE WTEDY Z NASZYCH PROPOZYCJI ZREDAGOWANYCH NA PONAD 100 STRONACH MASZYNOPISU ZOSTAŁA GARSTKA ZAAKCEPTOWANA PRZEZ MSWiA… A I TAK DLUGO PRZYSZŁO CZEKAĆ NA WZNOWIENIE . MINN NA DWA MOJE MONITY NIE BYŁO ODZEWU… TERAZ MAMY POWYŻEJ PAKIET ZAPROPONOWANY PRZEZ MSWIA . BEZ SPRAW NAJWAZNEJSZYCH – ZAGADNIEŃ EMERYTALNYCH . I BARDZO KRÓTKI CZAS NA ODNIESIENIE SIĘ – DO 18.10.21 . MAM WIELKĄ NADZIEJĘ I MUSZĘ , JAK ZWYKLE BYĆ OPTYMISTĄ , NA DALSZY ROZWÓJ PRAC , UZGODNIEŃ ETC.